Ucieczka schłodzonego powietrza jest nie tylko droga, ale również źle wpływa na jakość produktów. Dlatego firma Hörmann opracowała system DOBO (Docking before opening), system dokowania HDA i pneumatyczne uszczelnianie bram DAS. Hörmann oferuje kompleksowe rozwiązanie dla ramp przeładunkowych. Gwarantuje ono stałe temperatury podczas całego łańcucha transportowego.
Najsłabszym ogniwem każdego łańcucha chłodniczego jest transfer transportowanego ładunku między magazynem i samochodem ciężarowym. Gdy samochód - chłodnia podjeżdża do rampy z otwartymi drzwiami, temperatura w przestrzeni ładunkowej gwałtownie spada i łańcuch chłodniczy zostaje przerwany. Kombinacja innowacyjnych rozwiązań firmy Hörmann gwarantuje, że drzwi samochodu ciężarowego pozostaną zamknięte aż do momentu zadokowania.
Pneumatyczne uszczelnienie bramy DAS otacza samochód ciężarowy z trzech stron za pomocą poduszek powietrznych. Szczelne połączenie zapobiega ucieczce schłodzonego powietrza, co pozwala zmniejszyć koszty energii.
Foto: Hörmann
Po zadokowaniu pojazdu wentylator napełnia specjalne poduszki w pneumatycznym uszczelnieniu bramy DAS-3. Poduszki te wykonane są z odpornego na działanie warunków atmosferycznych, trwale elastycznego materiału plandekowego, zgrzewanego metodą prądów wysokiej częstotliwości. Poduszki otaczają pojazd z trzech stron i są optymalnie dopasowane do jego kształtu i wielkości. Dopiero po utworzeniu szczelnego połączenia otwiera się brama do magazynu, a rampa przeładunkowa HTL-2 o możliwości wysuwu do jednego metra całkowicie likwiduje szczelinę między pojazdem i rampą. Kiedy ruchome amortyzatory najazdowe VBV 4 systemu DOBO odsłaniają zagłębienia w rampie tak, aby można było otworzyć drzwi przestrzeni ładunkowej samochodu ciężarowego – przeładunek może się rozpocząć.
Oprócz niskich kosztów energii i nieprzerwanego łańcucha chłodniczego system przeładunkowy DOBO ma jeszcze inną zaletę dla użytkownika magazynu: ponieważ wszystkie komponenty systemu są oferowane przez jedną firmę - montaż, serwis i konserwacja przebiegają szybko i sprawnie.
Racjonalnym uzupełnieniem systemu DOBO jest Hörmann Docking Assistant (HDA). Wspomaga on kierowcę samochodu ciężarowego w bezpiecznym dokowaniu. Czujniki za pomocą pomiaru ultradźwiękowego rejestrują odległość między bramą i pojazdem. Sygnalizacja świetlna prowadzi kierowcę: kolory sygnalizują odległość do bramy. Przy żółtym świetle kierowca ostrożnie podjeżdża do bramy, a przy czerwonym zatrzymuje się w optymalnej pozycji. Bez dotykania systemu DOBO. W przypadku tradycyjnego dokowania zawsze następuje uderzenie amortyzatorów. System HDA pomaga uniknąć uszkodzeń budynku i samochodu, a tym samym dodatkowych kosztów.
Foto główne: Hörmann
Hörmann Docking Assistant (HDA) dokonuje pomiarów za pomocą czujników ultradźwiękowych w trzech punktach na bramie, określając dokładną odległość między bramą i pojazdem. System dokładnie prowadzi kierowcę podczas dokowania za pomocą sygnalizacji świetlnej. Dzięki temu można uniknąć uderzeń i uszkodzeń budynku i pojazdu.
informacja na podstawie materiałów: HÖRMANN