PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE
2017-10-25
Jak dopasować napęd do bramy garażowej?
Zakup automatyki dedykowanej bramie garażowej należy traktować jak inwestycję na lata. Już wielu przekonało się, że ...

BFT Polska Sp. z o.o.
ul. Marecka 49
05-220 Zielonka

tel. 22 814 12 22
fax 22 781 60 22
p.banaszek@bft.pl
www.bft-automation.com/pl_PL/

» więcej o firmie

Zakup automatyki dedykowanej bramie garażowej należy traktować jak inwestycję na lata. Już wielu przekonało się, że najtańsze azjatyckie wyroby nie są dobrym pomysłem, a kryterium ceny nie powinno być najważniejszym przy podejmowaniu decyzji zakupowej. Rozważanie jedynie aspektów ekonomicznych może skutkować późniejszymi problemami z obsługą i serwisowaniem.

Na początku należałoby obalić mit o tym, że nie każdą bramę da się zautomatyzować. Nic bardziej mylnego. Przy współczesnym zaawansowaniu technologicznym jedynym dylematem w automatyzacji bramy garażowej wydaje się dobór odpowiedniego napędu i właściwe ustawienie jego parametrów.

Idealnie dopasowani

Rodzaj napędu powinien być dopasowany do sposobu otwierania bramy, jej wielkości, ciężaru, jak również częstotliwości pracy. Instalując napęd w bramie garażowej segmentowej lub uchylnej konieczne jest zamontowania napędu na wysokości powyżej bramy, w osi jej symetrii. Jeżeli stabilny montaż napędu w takim położeniu jest problematyczny np. ze względu na skosy sufitu czy belkę konstrukcyjną stropu, warto zweryfikować możliwość zainstalowania bramy segmentowej otwieranej na bok. Trzeba pamiętać, że w trakcie użytkowania bramy na prowadnice oddziałuje duża siła, w związku z tym jej elementy powinny być zamocowane bardzo stabilnie bez tzw. „luzów". - Naszą propozycją do bram garażowych jest napęd TIZIANO, dedykowany bramom o powierzchni do 10 m2 - mówi Andrzej Trojanowski, Dyrektor Generalny BFT Polska.


Napęd TIZIANO firmy BFT przeznaczony jest dla częstotliwości 20 cykli na dobę, tak więc wpisuje się w tryb pracy przeciętnego garażu przy domu jednorodzinnym. Siłownik posiada zintegrowaną centralę sterującą VENERE, która umożliwia obsługę jednego siłownika elektromechanicznego, zasilanego napięciem 24 V DC o mocy do 300 W. VENERE i jej numerowane listy zaciskowe znacznie ułatwiają podłączenie akcesoriów dodatkowych. - Współczesne napędy są wyjątkowo bezpieczne w eksploatacji. W przypadku napotkania na przeszkodę, mechanizm automatycznie zatrzymuje bramę, uniemożliwiając chwilowo jej dalszą pracę. Podobnie jest w napędzie TIZIANO, w którym zastosowano funkcje amperometrycznej detekcji przeszkód. Dodatkowo samo zaprogramowanie centrali oraz odbiornika jest bardzo proste i odbywa się za pośrednictwem jedynie trzech przycisków - dodaje Andrzej Trojanowski.

Ważne są akcesoria

Do pełnego zautomatyzowania bramy garażowej, za wyjątkiem siłowników, niezbędne są jeszcze akcesoria zdalnego sterowania. Najważniejsze z nich to piloty. Naciskając zaledwie jeden guzik możemy zamknąć lub otworzyć garaż, a nawet podnieść roletę lub podlać kwiaty w ogrodzie. - Pilot to najbliższy użytkownikowi napędu element automatyki bramy. Zasięg pilotów MITTO obsługujących napęd TIZIANO wynosi od 50 do 200 m, a więc garaż możemy otworzyć, nie będąc jeszcze na terenie posesji, a dojeżdżając do niej. Dodatkowo, zintegrowany radioodbiornik z kodem dynamicznie zmiennym umożliwia zapamiętanie nawet do 10 pilotów - podsumowuje Andrzej Trojanowski.

Wymarzony projekt domu wraz z garażem potrzebują czegoś, co zwieńczyłoby całą inwestycję. Wisienką na torcie powinny tu być bramy, przynajmniej w przypadku tych garażowych, nie napędzane siłą mięśni, a automatycznym napędem. Warto rozważyć zakup siłowników i zapewnić sobie odrobinę komfortu na co dzień.

źródło: BFT