PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE
2013-04-18
Jak zautomatyzować bramę garażową?
Nie trzeba kupować nowej bramy, by zapewnić sobie komfort jej użytkowania. Napędy firmy FAAC dopasowują się do używanych, obsługiwanych wcześniej ręcznie bram.

FAAC Polska Sp. z o.o.
ul. Kopijników 12
03-274 Warszawa

tel. 22 814 14 22
fax 22 814 20 24
faac@faac.pl
www.faac.pl

» więcej o firmie

Nawet jeśli, w ramach oszczędności przy budowie domu, zdecydowałeś się na ręcznie otwieraną bramę, zautomatyzowanie jej jest łatwe, nawet przy niskim budżecie. Podpowiadamy jak to zrobić.

W obecnej sytuacji

Ręcznie otwierana brama garażowa to nisko kosztowe rozwiązanie. Kiedy kalkulujemy wydatki związane z budową domu, jej cena jest argumentem decydującym. Nowoczesne bramy są łatwiejsze w obsłudze dzięki prowadnicom, rolkom i systemom sprężyn, które niwelują ciężar skrzydła. Można je zamykać zarówno od zewnątrz, jak i od wewnątrz, analogicznie, za pomocą klucza i klamki. Kiedy już dojrzejemy do zautomatyzowania garażu możemy się zdecydować albo na wymianę bramy na nową, w pełni zautomatyzowaną lub na zakup napędu do już używanego skrzydła. Napęd to wyjście dla przedsiębiorczych, tym bardziej, jeżeli wybierzemy elektromechaniczny napęd FAAC D600 lub D1000, których montaż nie wymaga żadnych adaptacji dostosowujących. - D1000 idealnie nadaje się do bram obsługiwanych dotychczas ręcznie. Jest to napęd z jednoczęściową szyną jezdną z łańcuchem lub paskiem kewlarowym, która zapewnia cichą i płynną obsługę wszelkich bram garażowych. - mówi Sławomir Baran, ekspert z firmy FAAC Polska. Ten model bardzo szybko montuje się do sufitu garażu, prosta procedura programowania umożliwia ustawienie pozycji krańcowych bramy (otwarcia/zamknięcia), a także zwolnienia przed domknięciem.


Zalety

Zautomatyzowanie bramy to przejście na poziom komfortu i wygody. Przy wyborze napędu do bramy garażowej warto pomyśleć jednocześnie o bramie posesyjnej, by dobrać w obydwu napędy tej samej marki. Takie rozwiązanie zapewni nam obsługę każdej z nich za pomocą jednego pilota. By je otworzyć nie trzeba wysiadać z samochodu w deszczowy wieczór ani siłować się z zamkiem, wystarczy nacisnąć na odpowiedni przycisk na pilocie. Aby zadbać o bezpieczeństwo swoich klientów FAAC Polska zastosowała w napędzie D1000 elektroniczną kontrolę prędkości, gwarantującą delikatne ruszanie i domykanie się bramy. - Ten model dostępny jest w zestawie zawierającym głowicę napędu z wbudowaną centralą sterującą, szynę z łańcuchem, moduł radioodbiornika wraz z pilotem 4 - przyciskowym, z kodem dynamicznie zmiennym. - wyjaśnia Ekspert. Ponadto, dostępne w tej chwili na rynku bramy automatyczne gwarantują bezpieczeństwo antywłamaniowe, są ciche, energooszczędne, a ich dodatkowym atutem są systemy wykrywające przeszkodę i zawracające ruch bramy po jej napotkaniu.

Jeszcze szybsze zamykanie i otwieranie

Czas otwierania i zamykania bramy jest bardzo istotny, zarówno ze względu na utrzymanie odpowiedniej temperatury wewnątrz garażu, jak i zwolnienie przejazdu przy bramie. Kiedy czas ruchu bramy jest wolniejszy, następuje większa wymiana powietrza z otoczeniem, przez co zużywamy więcej energii na ogrzanie wnętrza pomieszczenia. Z kolei, w sytuacji, gdy na wjazd do garażu musimy czekać częściowo torując ruch na drodze, czas oczekiwania na udrożnienie światła przejazdu również jest istotny. Firma FAAC proponuje napęd D700HS, który osiąga prędkość do dwóch razy większą niż D1000 (do 20 cm/s). - Ten elektromechaniczny napęd, przeznaczony jest do użytku przydomowego i półprzemysłowego. Wyposażony jest w elektroniczną kontrolę prędkości, a także w funkcję regulacji pozycji krańcowych bramy oraz zwolnienie przed domknięciem - dodaje Sławomir Baran. D700HS jest tak przygotowany, by z łatwością móc go zamontować do sufitu garażu, a po zakończeniu programowania jest gotowy do użytku bez dodatkowych regulacji. Również idealnie nadaje się do montażu w bramach otwieranych wcześniej ręcznie. Dzisiejsze napędy stanowią dodatkową ochronę antywłamaniową dzięki blokadom dociskowym, które chronią przed podważeniem bramy. Uzupełnienie ochrony w modelach rolowanych może stanowić blokada antywłamaniowa na wale nawijającym.

Słowem podsumowania

Nie trzeba kupować nowej bramy, by zapewnić sobie komfort jej użytkowania. Napędy firmy FAAC Polska z łatwością dopasowują się do używanych, obsługiwanych wcześniej ręcznie bram, co jest znaczną oszczędnością dla naszej kieszeni. Regulacja pozycji krańcowych bramy chroni ją przed zniszczeniami, a blokady dociskowe chronią nas, przed kradzieżą. Wreszcie można odetchnąć i korzystać z garażu bez konieczności ręcznego otwierania bramy w mróz, deszcz czy podczas innych niesprzyjających warunków pogodowych. 

źródło: FAAC