Dla koncernu Coca-Cola jest to na przykład ponadczasowy i
niezmienny kształt szklanej butelki tego napoju, dla sieci McDonald’s – kształt
kartonowego pojemniczka na frytki.
Nice Polska, wiodący dystrybutor najszerzej pojętej automatyki
bramowej, ma również taką ikonę. Jest nią urządzenie pomocnicze – jedno z wielu
akcesoriów dodatkowych wykorzystywanych w systemach automatyki bram – lampa ostrzegawcza LUCY. Modernizując swoje wyroby a zawsze wprowadzając nowe – Nice
zmienia też kształt lub co najmniej szatę kolorystyczną poszczególnych
produktów. Lampa ostrzegawcza LUCY
zwycięsko oparła się zakusom dizajnerów i trwa w niezmienionej formie
i barwie od początku istnienia firmy. Jej przepiękny, miękki, płynny,
ponadczasowy kształt – rysowany łagodną elipsą,
i to we wszystkich trzech przekrojach – tworzy niedościgły wzorzec – kanon dla
innych projektantów i producentów.
Czasem jest tak, że to co piękne
– jest kruche
i nietrwałe. Ale nie LUCY. Jej klosz wykonany z udaroodpornego poliwęglanu jest
prawdziwie niezniszczalny.
Swego czasu Nice wykorzystywała nawet ten fakt
w reklamie, demonstrując zdumionym widzom nieudane próby zniszczenia lampy,
poprzez brutalne ciskanie nią
o ziemię.
LUCY – widoczna na ogrodzeniach
posesji w całej Polsce, jest znakomitą reklamą automatyki Nice, która obsługuje
większość bram wjazdowych, garażowych
i przemysłowych w naszym kraju.