PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE
2013-10-29
Kontrola wjazdu prestiżowych obiektów
Nowoczesne środki kontroli dostępu są bardzo skuteczne, jednocześnie pozwalają na dopasowanie ich wyglądu do otoczenia.

FAAC Polska Sp. z o.o.
ul. Kopijników 12
03-274 Warszawa

tel. 22 814 14 22
fax 22 814 20 24
faac@faac.pl
www.faac.pl

» więcej o firmie

Najlepszym rozwiązaniem dla zabytkowego budownictwa, uliczek i nowoczesnych biurowców okazują się być hydrauliczne słupki parkingowe. O ich skuteczności opowiada Łukasz Gawor z firmy ALARM-SERVICE, autoryzowanego dystrybutora firmy FAAC. 

Na co dzień dostaje Pan zlecenia montażu automatycznych - hydraulicznych słupków parkingowych. W jakich znanych miejscach doceniono ich niezawodność?

Łukasz Gawor: Słupki parkingowe dobrze się sprawdziły w takich miejscach, jak ulica Mariacka w Katowicach, na Rynku we Wrocławiu, Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, Zamku Królewskim na Wawelu i na Stadionie Narodowym, czyli wszędzie, gdzie oprócz bezpieczeństwa ważna jest estetyka i wkomponowanie w otoczenie. Słupki parkingowe i antyterrorystyczne zamontowaliśmy również na Lotnisku w Balicach.


Jakie były główne argumenty za instalacją takiej formy kontroli dostępu?

Ł.G.: W dużej mierze, automatyczne słupki zastąpiły szlabany, choć nie wszędzie. Przykładowo na Wawelu szlaban ograniczał ruch - także pieszych, co bywało prawdziwym problemem. Dziś żaden nieuprawniony samochód tamtędy nie przejedzie, a piesi mają swobodne przejście. Słupki mają wysokość 600 mm lub 800 mm, dodatkowo oznacza się je odblaskową taśmą, co stanowi wystarczające wyróżnienie ich z tła. Drugą wymienianą przewagą słupków nad szlabanami była wytrzymałość. Niestety ramię szlabanu łatwo jest wyłamać, przy odpowiedniej prędkości. Na Wawelu do dzisiaj co jakiś czas niektórzy próbują sforsować słupki. Efekt jest taki, że jesteśmy wzywani, bo trzeba ściągnąć samochód ze słupka bądź odnowić powłokę lakierniczą „przeszkody". Mieliśmy przypadek, że nieuprawniony pojazd, przy próbie wjazdu na teren właśnie Wawelu, stracił koło.

Poruszany był również wątek estetyki. Przy nowoczesnych, oszklonych biurowcach czy przy zabytkach zdecydowanie lepiej prezentują się ciemne słupki niż np. pomarańczowy szlaban. Trzeba przyznać, że są bardziej eleganckie i prestiżowe. W tej chwili polecałbym słupki wykonane ze stali nierdzewnej, są jednocześnie bardziej efektowne, jak i efektywne.


Co z bezpieczeństwem? Wspomniał Pan o całkowitej szczelności w przypadku pojazdów, a co jeśli samochód zatrzyma się nad słupkiem?

Ł.G.: Po pierwsze, zazwyczaj przy słupkach instaluje się pętle indukcyjne, które wykrywają obecność samochodu, tym samym nie pozwalając na wysunięcie się słupków w nieodpowiednim momencie. Po drugie, nawet jeśli z jakichś powodów tej pętli nie wykorzystano, sam słupek jest wyposażony w wyłącznik ciśnieniowy, który po wykryciu ciężaru na swojej powierzchni uaktywni się i nie podniesie słupka.

Często zdarzają się awarie słupków??

Ł.G.: W przypadku słupków włoskiego producenta FAAC, są one bezawaryjne z uwagi na stosowanie napędów hydraulicznych. Dwa razy w roku zaleca się ich przeglądy okresowe, aby utrzymać słupek w odpowiednim stanie technicznym.

Jakie dodatkowe mechanizmy poleca się do instalacji przy słupkach?  Na Wawelu zamontowano grzałki i pompy do odprowadzenia zalegającej wody?

Ł.G.: Słupki zostały początkowo przygotowane do instalacji dodatkowych pomp jednak nie była ona potrzebna - teren znajduje się na wzniesieniu, co całkowicie eliminuje problem gromadzących się wód. Za to z grzałek korzystamy co zimę, dzięki czemu słupki pozostają cały czas w gotowości za sprawą zwiększonego zakresu temperatury pracy.

Słupki FAAC z napędem hydraulicznym z serii J275 posiadają certyfikat włoskiego Ministerstwa Transportu. Odporność na uderzenia antyterrorystycznych słupków J355 jest zgodna z amerykańską normą ASTM F2665-07 M30 klasa P1, co oznacza, że zatrzymają one pojazd o masie 6.800 kg jadący z prędkością 50 km/h, na odcinku krótszym niż 1 m.

źródło: FAAC